Kas izraisa miega traucējumus un kā pret to cīnīties?

Mūsdienu straujajā un stresa pilnajā ikdienā, ļoti daudzi cieš no miega traucējumiem. Ļaunākais ir tas, ka vairums cilvēku, kas ar šo problēmu saskaras, neuztver to gana nopietni. Miega traucējumi bieži vien ir simptoms nopietnām saslimšanām, un pašrocīgi iegādāti medikamenti, kas palīdz iemigt, noteikti nav labs risinājums ilgtermiņā, turklāt arī bezmiegs pats par sevi rada dažādus organisma darbības traucējumus. Ir jāsaprot, kur slēpjas šīs problēmas sakne, un tad jādomā par atbilstošiem ārstēšanās vai bezmiega novēršanas veidiem.

Viens no visizplatītākajiem bezmiega cēloņiem ir stress, ko rada dažādi satraucoši dzīves notikumi. Tas var būt gan negatīvs stress, ko izraisa, piemēram, nesaskaņas ģimenē vai darbā, vai arī pozitīvs satraukums, piemēram, pirms ceļojuma vai kāda pasākuma, bet jebkurā gadījumā šāds bezmiegs organismam kaitē. Protams, ja šis stress ir īslaicīgs, arī miega problēmas ātri vien izzudīs, bet ja tomēr stress ir ikdienas dzīves daļa, jādomā par veidiem, kā to mainīt. Pie stresa nevar pierast un to nedrīkst uztvert par normu. Ir jācenšas atrisināt problēmas. Ja pats nespējat tikt galā, apmeklējiet psihoterapeitu, lai rastu kādu risinājumu un nebaidieties pieņemt nozīmīgus lēmumus, lai mazinātu stresu savā dzīvē. Šāds bezmiegs var radīt ļoti nopietnus draudus veselībai.

Otrs izplatītākais bezmiega izraisītājs ir izjaukts diennakts ritms. Ar šādām problēmām ļoti bieži sastopas tie cilvēki, kuri strādā maiņu darbos. Proti, vienu dienu jādodas gulēt vēlu vakarā, bet nākamajā agri no rīta. Ir cilvēki, kas pie šāda dienas ritma var pierast, bet ne visiem tas izdodas un tas var beigties ar ilglaicīgiem miega traucējumiem un nopietnām saslimšanām. Ja regulāri organisms šādā veidā tiek traumēts, var ciest ne tikai nervu sistēmas veselība, bet arī ļoti daudzas citas orgānu sistēmas. Ja pie nevienmērīga dienas ritma neizdodas pierast, tas ir jāmaina. Nekādā gadījumā nedrīkst lietot miega zāles, kuras nav izrakstījis ārsts. Nedrīkst šādā veidā riskēt ar savu veselību.

Vēl viens iemesls, kāpēc bieži vien daudziem neizdodas iemigt, ir nepareizs uzturs pirms miega. Nav ieteicams ēst pārtikas produktus, kuros ir liels ogļhidrātu saturs, kā, piemēram, cukurs, baltā maize, augļi utt., kā arī nedrīkst lietot uzturā neko, kas satur kofeīnu vai citas vielas, kas organismam dod lielu enerģiju. No šādu produktu lietošanas noteikti ir jāizvairās vismaz 3 stundas pirms gulētiešanas, bet ieteicams tos vispār nelietot pēc pusdienām. Labāk iedzert kādu nomierinošu tēju, kas palīdzēs aizmigt, kā, piemēram, vilkābeles, citronmelisas vai baldriānu tēju.

Vēl bezmiegu var radīt arī vienkārši fiziski traucēkļi, kā, piemēram, gaisma, skaņas, caurvējš, sasmacis gaiss, kukaiņi utt. Tas viss neļauj smadzenēm un pārējam ķermenim atslābt, līdz ar to iemigšanas process tiek apgrūtināts. Šādos gadījumos vienkārši ir jāmēģina izvairīties no šiem traucēkļiem. Ja nepieciešams veiciet mājās remontu, lai radītu labvēlīgu vidi naktsmieram vai vienkārši centieties jebkādos veidos atbrīvoties vai izvairīties no jebkādiem bezmiega izraisītājiem.

Ja neviens no iepriekš minētajiem variantiem neatbilst jūsu gadījumam, bet vienalga regulāri nespējat iemigt, iespējams jums ir kādas nopietnas saslimšanas, jo bezmiegs ir pirmais simptoms ļoti daudzām slimībām. Šādā gadījumā noteikti jāvēršas pie sava ģimenes ārsta, kurš nosūtīs jūs uz tālākiem izmeklējumiem, lai atrastu īsto bezmiega cēloni. Ja bezmiegs nāk kombinācijā ar nogurumu dienā, galvassāpēm, reiboņiem vai citiem līdzīgiem simptomiem, ārsta palīdzība ir īpaši nepieciešama, turklāt steidzami. Bezmiegs ir simptoms pret kuru nevar izturēties nevērīgi.